13 juni - Reisverslag uit Akkrum, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 13 juni - Reisverslag uit Akkrum, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

13 juni

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

14 Juni 2015 | Nederland, Akkrum

Zaterdag 13 Juni naar weer, heel veel wind 6-7 en paar uur regen

V: 9.30 Ossenzijl
A; 17.00 Akkrum
Van 12.00-15.00 in Heerenveen gelegen

We vertrokken met een behoorlijke wind en kwamen onderweg nog geen 10 boten tegen.
Bij de drieweg sluis waar we de enige die schutte, dat ging dan ook heel snel.
De bedoeling was het Tjeukermeer over te steken naar st Nicolaasga, maar de wind ging steed meer aantrekken dus zagen we daar maar van af en gingen richting Heerenveen.
Vlak voor het dorp begon het ook nog te regenen, bij een vrije plaats aan de kant zijn we maar gaan aanmeren. Acht jaar geleden hebben we hier een paar dagen gelegen, het was toen een lange kant met vele boten en gemaaid gras, nu was de beschoeiing kapot, werd aan gewerkt en bij de overige plaatsen stonden het gras en de brandnetels hoog. We zijn na drie uurtjes toen het droog was weer een stukje verder gegaan, we wilde naar een vrij kantje bij Akkrum, maar het ging steeds harder waaien, tot storm, zodat we de eerste havenkant die we tegen kwamen maar pakten om te gaan liggen. Met moeite kwamen we aan de kant( Goeie schipper) waar we in de kantine wat hebben gedronken, en heerlijk geslapen hebben op de grote klotsende golven.