21 juni - Reisverslag uit Zoutkamp, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 21 juni - Reisverslag uit Zoutkamp, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

21 juni

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

25 Juni 2015 | Nederland, Zoutkamp

Zondag 21 juni de langste maar koudste dag, hele dag regen en kou. 12-14 gr
V: 10.00 Dokkum
A: 14.00 6km onder Zoutkamp.

Na het water tanken vertrokken, met wisselende wind. Het begon net te regenen, dus de regen jassen maar weer aan. De tocht over het Lauwersmeer is zeer saai met dit weer, heel weinig boten, en door de regen en mistig uitzicht was de betonning niet goed te zien en zeker niet te lezen. Er vielen af en toe harde woorden over en weer, van : waar moet ik nu heen?? Het nadeel is dat als je buiten de betonning komt het water erg ondiep is, en het gevaar op vastlopen is dan groot. Maar we hebben het weer doorstaan, ook de relatie is weer prima.
Om 14.00 bij een aanmeer plaats aangelegd voor de lunch, maar we hadden het koud en alles is nat, we zijn hier maar blijven liggen. Stuk gelopen toen het droog was, langs een groot gemaal en naar een camping waar met meerdere borden werd aangegeven dat er een café en restaurant was, met heerlijke patat. Na aankomst alles uitgestorven, was mooi dicht op deze zomerse dag.
Terug op de boot weer regen, dan maar verder in ons boek of met een handwerkje, heb geen internet hier.

• 26 Juni 2015 - 07:17

Rinus En Joke:

Ja, als je op het Lauwersmeer vaart en het is slecht zicht, of zeer mistig, vaar ik altijd met mijn mobiel op G.P.S. dan kan ik precies zien waar ik vaar. En dat werkt prima. Dan heb je ook geen woorden met elkaar, en leef je nog lang en gelukkig. Een goede reis verder en tot wedenhoren.