22 juni - Reisverslag uit De Punt, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 22 juni - Reisverslag uit De Punt, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

22 juni

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

25 Juni 2015 | Nederland, De Punt

maandag 22 juni 2015 weer ziet er goed uit, zonnetje, geen wind.

V: 9.00 van onze stopplaats
A: 10.10 gestopt voor een onweersbui
V: 11.15 weer verder
A: 12.15 - 12.45 lunchpauze
V: 15.30 De Punt
Mooi weer om te varen vandaag, één grote onweersbui onderweg en daarna weer droog.
Het was weer heel rustig op het water, we kwamen bijna geen boot tegen.
Om 13.15 vaarden we de sluis bij Groningen uit. De stad Groningen door is gezellig om te zien, bij sommige bruggen of spoor moet je even wachten, maar het ging toch aardig vlot.
We zijn voor een jachtwerfje gaan liggen, vlak bij de brug, niet omdat dit een heel mooi plekje is maar wel een veilige haven. Morgen gaan we een dagje naar Het Hof van Saksen en dan ligt de boot een beetje beschermd. Er loopt hier een goede waakhond, ben blij dat hij ‘savonds achter het hek zit, want hij is zo fel en laat vele tanden zien.
Van de eigenaar mogen we hier blijven liggen. Bij aankomst heeft Jacob zijn hengel weer een ingegooid, aan de overkant was een viswedstrijd bezig, en niemand haalde een visje binnen, jac gooit in en 5 min later zit er een mooie snoekbaars aan van een pond of 10. De buit is eindelijk binnen.

• 25 Juni 2015 - 18:02

Ruwaard:

Eindelijk vis!! Proficiat! Veel plezier nog!

• 26 Juni 2015 - 07:21

Rinus En Joke:

Dat geeft altijd wel een veilig gevoel als er een waakhond voor je waakt. En mooi Jacob een vette snoekbaars is altijd welkom. Ik heb dit weekend mijn eerste gevangen 71 CM.
    Keep on Fishing.