25 juni - Reisverslag uit Havelte, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 25 juni - Reisverslag uit Havelte, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

25 juni

Door: gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

26 Juni 2015 | Nederland, Havelte

Donderdag 25 juni Weer een mooie zonnige dag van een graad of 20 met weinig wind.

V: 10.30 Hoogersmilde
A: 15.00 Havelte
Eerst maar weer eens brood gekocht en een bestelde rollade opgehaald, ( Jacob kan geen ambachtelijke slager voorbij lopen zonder even naar binnen te gaan om zogenaamd even te kijken) gelukkig was de winkel aan de overkant van het water en lekker dicht bij. Een voordeel was dat de Slager ook de bakker was, heel handig twee winkels in één ruimte. Na een bakkie op het achterdek te hebben gedaan startte we de motoren en vaarden weer verder door de mooie Drentse Hoofdvaart. We passeren 10 bruggen en 6 sluizen. In Diever was een pomp station aan het water waar we onze dorstige boot weer voorzien hebben van een paar honderd liter diesel, coor een goede prijs van 1.27 pl aan het water. Het stuk wat we vandaag vaarden worden de sluizen nog ouderwets met de hand opengedraaid, dit doet ons denken aan Frankrijk gewoon heerlijk relaxt. Om drie uur kwamen we in Havelte waar we een plekje aan de kant hebben ingenomen. Eerst maar eens een stukje gelopen om de bloedcirculatie op gang te houden, drankje op de boot gedaan, en een hapje gekookt. Er rijden hier wel eeerrrrggggg veel motermuizen voorbij, gezellig maar wel veel herrie.

• 26 Juni 2015 - 10:36

Rinus En Joke:

Volgens mij een hele mooie route die jullie maken.
    Ik heb deze route nog niet gevaren volgens mij.
    Ik heb op Google Earth gekeken maar ziet er goed uit.
    Dan ben je ook door de Dieverssluis gevaren als het goed is.
    En ja, motormuizen is logisch met de TT in Assen.
    Veel plezier nog.

Groetjes.

• 26 Juni 2015 - 10:41

Rinus En Joke:

Oja, jammer we kunnen de foto's deze keer niet bekijken.
    Er is een storing opgetreden...maar dat zal wel weer verholpen worden.