26 juni - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 26 juni - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

26 juni

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

30 Juni 2015 | Nederland, Hoogeveen

vrijdag 26 juni 2015 prachtig weer 23-25 gr. Klein buitje om 9.30 en één om 17.30
V: 10.00 Havelte
A: 16.30 Hoogeveen

Na het kleine regenbuitje weer vertrokken, we varen het laatste stuk van de Drentse Hoofdvaart, met nog steeds veel bruggen en sluizen. Het diepste punt is Meppel, we varen langs Pro Aqua, wat een grote verkoop haven was, vooral voor de doerak. We zijn er met Henk en Mieke geweest die daar ook hun Venema vlet gekocht hebben. Maar nu was de hele haven stil en verlaten, geen boot meer te zien, kantoren leeg, we nemen aan dat ook deze haven failliet is, de zoveelste al, jammer hoor. Als we Meppel door zijn gaan we BB uit de Hoogeveensevaart op. Na de Rogatsluis vinden we een mooi stil stukje om onze lunch te gebruiken, als we weer verder gaan vaart daar net de Abim van Leo en Ingrid Colijn langs, we schuiven achter hen aan en al kletsend door de bruggen vinden we een mooi plekje om de nacht door te brengen, precies groot genoeg voor onze boten. Bij hen aan boord een drankje gedaan en verder gekletst. ’s Avonds ons potje gekookt en tot een uur of elf nog op het achterdak gezeten.