6 Juli - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 6 Juli - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

6 Juli

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

08 Juli 2015 | Nederland, Veendam

Maandag 6 juli Heerlijk normaal zomer weer, niet heet, niet koud, geen regen.

V: 9;45 Stadskanaal;
A: 16.00 Veendam
Één uur sluiting vd bruggen

Beetje op tijd vertrokken, ik heb eerst de boot moeten schrobben, we hadden weer eens onder een boom gelegen met onopgevoede vogels, daarbij hadden ze ook veel kersen gegeten, onze hele boot zat onder de rode shit en de pitten lagen in de gang boarden. De reis die we gaan maken is een km of 14, maar door de 28 bruggen en vier sluizen die allemaal met de hand geopend moeten worden gaat er veel tijd in zitten.
Leo komt achter ons aan, hij heeft soms wat moeite zijn grote schip door de smalle bruggen te krijgen, nog een 3e boot komt erbij, dat is een mooi koppeltje we passen keurig in de sluis met z'n allen. Het stuk vanaf Baneveld is het mooist, heeel veel bruggen en 4 sluizen, deze worden bediend door sociaal zwakkeren, ze zijn vaak heel gedreven en vriendelijk.
Vandaag hadden we een leermeester en een “student” zij fietsen de hele weg met je mee en openen om de beurt een brug, al gauw kregen ze van ons de bijnaam: Ed en WILLEM BEVER. Halverwege vond een wisseling plaats, de tegemoet komende boten gingen met Ed en Willem mee, en wij kregen een ADHDer die het alleen deed, de arme jongen snapte alleen de wisseling niet na het draaien vd brug pakte hij zijn fiets en raceten achter de andere boten aan de verkeerde op, ons verbijsterd achter latend. Na een dik kwartier kwam terug als batman laag vliegend met wapperend oranje vestje en een rood hoofd. Hij draaide de brug zonder ons aan te kijken. Bij mijn opmerking: Best zwaar werk he, zei hij alleen ja.
In het haventje / kantje van Veendam kwam havenmeester Bertus ons met een ferme handdruk welkom heten. We hebben hier continu stroom, er is water en Bertus komt 4x per dag het vuil ophalen. we betalen voor dit alles 5,00 per dag!!!!!!!
De avond een mooi wandelingetje gemaakt door Veendam

• 08 Juli 2015 - 23:06

Mieke:

Blij dat alles zo lekker loopt. Mis alleen het diner van gister......... uit of zelf gekookt?????

• 09 Juli 2015 - 00:36

Jacob En Gerda Uittenbogaard:

zelf gekookt natuurlijk: Kip Kerrie lekker!!!!!!

• 12 Juli 2015 - 20:34

Henri :

Zijn onze spreeuwen geweest met kersenshit