8 Juli - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 8 Juli - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

8 Juli

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

09 Juli 2015 | Nederland, Veendam

Woensdag 8 Juli beetje half om half dag, zon, bewolkt, buitje en fris 19 gr.

De fam. Colijn is vandaag verder getrokken, wij blijven nog een paar dagen om nog wat plaatsjes te zien.
We willen een auto huren om de streek te verkennen, adres opgezocht, en nog gevraagd, naar het opgegeven adres gefietst, maar zoals de pech ons vaker achtervolgd was de verhuur al va Januari opgeheven. Dan maar naar het bus/trein station eens vragen, We willen graag naar het vesting stadje Bourtange. De man achter de balie draaide een mooie lijst voor ons uit, we moesten maar liefst 4x overstappen om er te komen, het voordeel hiervan was dat er een Aktie was, één kaartje voor 10 euro voor twee pers. Onbeperkt door Groningen en Drenthe reizen. Nou dat doen we. We vertrekken om 11 uur en bij de eerste overstap kwamen we er net op tijd achter dat we aan de verkeerde kant van de weg stonden ( sukkels) de rest ging goed, en 12.45 waren we op de plaats van bestemming. Leuk klein, heel klein stadje, we kochten een platte grond maar het was een pleintje met een paar straatjes er omheen. verdwalen was onmogelijk. Half vijf hielden we het voor gezien en ondernamen de terug reis. Vanavond na het eten van de zelf gebraden sudderlappen ging het regenen, maar thuis en binnen gebleven heb ik mooi de tijd om mijn verslagen te schrijven