19, 20 en 21 Juli - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 19, 20 en 21 Juli - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

19, 20 en 21 Juli

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

25 Juli 2015 | Nederland, Harderwijk

Zondag 19 juli ’15 Een dagje regen tot 16.30, daarna kwam nog even de zon.
Deze dag hier maar blijven liggen want het weerbericht geeft heel de dag regen door. We hebben ons vermaakt met de was, de krant, bakkies en kletspraatjes met de buren.
’s Middags zijn we naar het stadje gelopen, en er door heen. Een bloementuin bezocht met oude soorten bloemen, planten en boompjes, weer eens museum bezocht, de oude haven bekeken, en bij een groot landgoed bekeken.
Een afzakkertje in de dorpskroeg gehaald en daarna weernaar ons water huisje gelopen waar Jacob een heerlijke stamppot andijvie heeft gekookt, heerlijk!!
De avond was al snel fris, helaas weer geen zwoele zomeravond.

Maandag 20 juli. Zonnig, niet erg warm, gewoon lekker 22-24 graden.

V: 8.45 Vollenhove
A: 15.15 Hardewijk

Vroeg vertrokken nu is het nog mooi weer, We kregen maar één brug en één sluis over de hele dag, dat schoot lekker op.
In de Roggebot sluis op de randmeren was het zoals gewoonlijk weer lekker druk, je snapt niet waar alle boten vandaan komen maar de sluis lag vol.
De hele vloot week uit naar Elburg dus zijn wij maar doorgevaren het was pas twee uur dus we kunnen nog wel een stukje doen.
15.15 lagen we in Hardewijk, maar jeetje wat is het hier veranderd, er is een hele nieuwe haven bij gemaakt, en veel land is leeggemaakt voor nieuwbouw met waterpartijen. Ook de oude visserij haven naast het dolfinarium gaat weg, ook hier komen huizen en een nieuwe boulevard. We liggen er nog wel maar het is wel krakkemikkig geworden. Dit zal wel de laatste keer zijn dat we hier nog liggen , jammer ligt zo leuk en lekker dicht bij het mooie oude stadje. Daar heen gewandeld en eens bekeken wat er allemaal weg is, de halve boulevard is al weg. Wat boodschappen meegenomen en natuurlijk weer een terrasje uitgeprobeerd, we zaten net toen het ging regenen, dit was een buitje van een halfuurtje, daarna weer terug gelopen, potje gekookt en de avond heerlijk op het achterdek doorgebracht. Het was een heerlijke temperatuur tot een uur of twaalf.

Dinsdag 21 juli vanmorgen weer veel wind, windkracht 4-5 op de randmeren.
Temp, was prima.

V: 13.15 Hardewijk
A: 14.15 Wij land
We dachten niet te gaan varen vandaag, het waaide vanmorgen erg hard, stadje maar in geweest en daar een bakkie gedaan.
Terug op de boot nam de wind al snel af, na de lunch besloten we om toch maar te vertrekken een uurtje varen van hier ligt een mooi stuk land waar je prima kan aanleggen.
Het kantje ligt aardig vol met altijd gezellige mensen.
Stoelen op de kant gezet en heerlijk onderuit gegaan. ’s Avonds eindelijk eens mooi weer en een goede plaats om te BBQen, het kon nog net met het al ingekochte vlees.
Jacob is niet echt een fan van de bbq maar heeft goed zijn best gedaan.

• 25 Juli 2015 - 11:42

Omvang Dijk:

Hallo stoere schippers,
    Bedankt voor al je verhalen, ik geniet er ieder keer weer van, juist omdat ik al die plekjes herken ,waar jullie varen en aanleggen.
    Jammer dat het weer,de laatste week ,niet zo mee zit, maar jullie zijn wel doorzetters hoor.
    Ik weet niet waar jullie nu zijn , maar hopenlijk niet op het grote water, en dat jullie een beschut plekje hebben gevonden.
    Het is hier nu bijna 12 uur, en het is bar en boos buiten. Aan de kust is code rood af gegeven.
    Dus echte storm.
    Ik hoop dat jullie nog een paar mooie dagen tegemoet gaan, en geniet ervan
    Groetjes oma Mien