22 en 23 juli - Reisverslag uit Kaag, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 22 en 23 juli - Reisverslag uit Kaag, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

22 en 23 juli

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

26 Juli 2015 | Nederland, Kaag

Woensdag 22 Juli zonnig maar weer veel wind.
V: 8.40 Vanaf het WijLand
A: 8.00 Hanepoel
De planning voor vandaag was om naar Amsterdam of Haarlem door te varen.
Alles ging lekker snel, het ging wel weer steeds meer waaien.
Rond half twaalf staken we het IJsselmeer over, langs Pampus. De wind was hier al kracht 5 geworden, we hadden hem ook nog eens dwars op en dat is geen feest.
Een uurtje later lagen we in de Oranje sluizen, ze gingen precies open toen wij aan kwamen varen, we konden gelijk mee in een overvolle sluis, ze prakken hem helemaal vol.
In de sluis kwamen we weer mensen tegen waar we in Drenthe ook een stukje mee gevaren hadden, na een gesprek over hoe ze verder gingen besloten wij om met hen mee te varen door Amsterdam heen. We gingen met vier boten in konvooi door de stad en dit ging als de rook, in vijf kwartier waren we bij de Nieuwe meer, een record.
Bij de Bosrand brug aangekomen was het precies 16.00 en gooide de brugwachter hem op dubbel rood. Twee uur lang moesten we daar liggen wachten in de wind, met weinig aanmeerplaatsen. Belachelijk.
Ook de volgende bruggen lieten ons lang wachten, echt weer Zuid Holland hoor. Welkom thuis, geef ons de brugwachters van het Noorden maar. Het was inmiddels te laat geworden om nog te gaan koken en Jacob nam een slim besluit om door te varen naar Eveleens en daar paling te gaan halen, onze bootvrienden vonden dit ook een goed idee.
Aangekomen bij Eveleens hing er een bord op de deur met: Paling uitverkocht!!!
Dus geen eten. Nog verder doorgevaren en vlak voor De Kaag maar bij de Hanepoel hapje gegeten. De nacht door gebracht op het Unie eiland, waar we weer oude vrienden zagen Gezellig

Morgen middag varen we naar huis, het weekend geven ze slecht weer door en onze kleindochter Lieve is jarig daar gaan we mooi van genieten.
Het was een leuke tocht maar als alles mee zit willen we volgend jaar weer naar Frankrijk.
We zien wel.

• 26 Juli 2015 - 09:51

Mieke:

Ik heb het oeuk gevonden om je teisverslag te lezen Gerda, jullie hebben een hele leuke waterreis gemaakt zeg! Bedankt voor het delen!

• 26 Juli 2015 - 14:14

Henri:

Oost west......thuis best.gelukkig konden jullie deze reis maken.xx

• 27 Juli 2015 - 10:59

Oma Mien:

Bedankt voor je mooie reis/vaar verslagen. Ik heb er van genoten
    Jammer ,dat het weer vaak tegen zat, maar was wel echt Hollands.
    Of snik heet, of regen of stormen. Maar jullie waren wel bikkels hoor .
    Gewoon doorgaan, en er iets van maken.en er ook nog van genieten
    Maar ik kan me voorstellen dat het nu ook wel weer heerlijk is om weer thuis te zijn
    Dan waardeer je weer hoeveel moois je daar hebt.
    Lieve groeten Oma Mien

• 30 Juli 2015 - 02:42

Petra:

Leuk om te lezen hoe zo'n vakantie met de boot gaat. Ik heb er geen ervaring mee. Je schrijft leuk Gerda! Wie weet volgend jaar Frankrijk. Groetjes uit Amerika.