14 Juni - Reisverslag uit Grouw, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 14 Juni - Reisverslag uit Grouw, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

14 Juni

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

14 Juni 2015 | Nederland, Grouw

zondag 14 juni 2015 de wind is weg, geen zon, frisjes

V: 10.45 Akkrum
A: 11.15 Grou
Eerst vanmorgen Cas gebeld die zijn 4e verjaardag viert. Was een warrig goed gesprek, hij was vol van de visite die zo kwam, vooral Lieve kwam ook, vertelde hij twee keer, en er was taart bij de koffie!
Maar een kort stukje gevaren, gingen door het bruggetje van Akkrum waar we 2 euro voor moesten betalen, maar het was een gezellige brugwachter dus vooruit.
In Grou aan de haven De Grouster een plaatsje gezocht, deze is lid van de unie dan mogen we drie dagen gratis liggen, we doen er maar één denk ik, een haven is wel even leuk en makkelijk om in het stadje te komen, maar de eilandjes zijn bij mooi weer leuker om aan te liggen.
We hebben een mooi uitzicht over het Pikmeer, waar veel te beleven valt, zeilers, peddelaars, water straal geval, moterjachtjes en beroepsschepen die door het pr.Margriet kanaal varen.
Vanmiddag het stadje in geweest, alweer heel mooi en bekend natuurlijk, met een hele mooie oude kerk uit de 12e eeuw. Terug op de boot had ik wifi, dus nu snel even de verslagen bijwerken en doorsturen. Jac. zit naast me te vissen, heeft wat kleine visjes gevangen en gaat nu voor de snoekbaars.



  • 14 Juni 2015 - 19:41

    Mieke:

    Nou ja zeg of ik er zelf weer ben. Mooi plekje en goed uitzicht vandaag begrijp ik. Maar heb jij geholpen met die gehaakte fiets?

  • 14 Juni 2015 - 21:47

    Jacob En Gerda Uittenbogaard:

    ja Mieke ik heb geholpen, heb de hele middag als een gek zitten haken

  • 14 Juni 2015 - 23:05

    Oma Mien:

    Bedankt voor je lange reisverslagen, iedere keer is het weer genieten, omdat ik die plekjes herken waar jullie varen, zelfs vaak een aanlegplaats, dan denk ik,....o,daar lagen wij ook
    Jullie zaten nu in Grouw, daar was ik 3 weken geleden nog met zoon Bram , toen hebben we in het theehuis , aan het pikmeer wat gedronken. We waren op weg naar tante Wietske.
    Ik hoop nog vaak van je verhalen te genieten hoor. Nog hele mooie tochten en een goede vaart
    Lieve groeten oma Mien

  • 14 Juni 2015 - 23:11

    Jacob En Gerda Uittenbogaard:

    Ja we liggen vandaag en ik denk morgen ook in Grou en wel voor het theehuis, dat is ook toevallig he. Ik zal ze de groeten doen daar, ha, ha. Nu verwachten we wel weer een beetje mooi weer hoor. groetjes Jacob en Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grouw

Jacob en Gerda

Actief sinds 08 Juni 2015
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 8518

Voorgaande reizen:

03 Juni 2015 - 01 Augustus 2015

varen door Nederland

Landen bezocht: