17 Juni - Reisverslag uit Birdaard, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 17 Juni - Reisverslag uit Birdaard, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

17 Juni

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

18 Juni 2015 | Nederland, Birdaard

woensdag 17 juni 2015 (geen leuke dag voor de lezers, wel voor mij)

De dag begon mooi met zon, we varen niet vandaag maar hebben een afspraak met een nicht van Meindert die hier vlakbij woont,
Haar man kwam ons ophalen, het was de bedoeling een bakkie bij hen te doen en dan terug naar de boot, maar de dag verliep anders. We raakten aan de praat over de familie geschiedenis, en wilde de begraafplaats in Hallum bezoeken. We bleven dus bij hen lunchen, en gingen daarna met z’n vieren op stap. We liepen het dorpje door met veel uitleg over het leven van hen en mijn schoonmoeder in vroegere tijden. Daarna kwam het plan om een tante van 95 uit het dorpje iets verderop te bezoeken, maar dan moesten we eerst naar de dochter om te vragen of haar moeder bezoek kon ontvangen. Daar waren we erg welkom, dronken koffie, kletste veel, en gingen daarna de tante bezoeken, deze was zeer verbaast, maar ze vond het heel leuk, en kletste honderd uit, heel leuk. Toen kwam er nog het plan om nog wat woningen te bezoeken waar ze vroeger gewoond hebben, ook dat was heel leuk en we hadden gezellige contacten met de tegenwoordige bewoners, Al met al was het een heel verrassende dag. Jacob heeft zich ook goed vermaakt met de mannen, die soms niet snapte waar we het allemaal over hadden, maar ze sloegen zich er
dapper doorheen. 18.45 werden we weer bij de boot afgezet, helaas te laat om nog te koken, en heel toevallig was er nog een heerlijk restaurant in het dorp, daar dus maar een vorkje weggeprikt, heeerlijk. P.s. Vanavond regen.

• 18 Juni 2015 - 05:45

Rinus En Joke:

Ik hoor het alweer. een mooie dag dus. Ja dat is altijd leuk als je de familie al heel lang niet meer heb gezien...en dan praat over die goeie oude tijd. Terug in de tijd trekt meestal wel aan.
    En dan die oude foto van toen en dan nu,zo als het tegenwoordig is past helemaal bij je verhaal.
    Geniet nog even door...en de regen .....ja die hebben wij ook gehad, maar dat is alleen maar goed voor de gewassen. Heeft Jacob al een snoekbaars kunnen vangen...waarschijnlijk nog geen tijd gehad natuurlijk.
    Ik hoor het wel.
    Toot weerzien....en veel plezier.

• 18 Juni 2015 - 12:07

Oma Mien:

Wat een leuk verhaal Gerda, zo herkenbaar, en zo eigen.
    Ging het nog een beetje met tante Wietske?
    Ik begreep dat je met Maaike en Rendert op stap bent geweest.
    En ja , als je daar eenmaal bent, kom je niet gauw meer van ze af.
    Maar altijd heel gezellig.
    Jammer dat jullie niet zulk erg mooi weer hebben,
    Maar ja, dat kun je niet bestellen he.
    Ik denk dat jullie nu in Dokkum zitten, en dat is erg leuk en mooi daar.
    Nog veel plezier en goede vaart
    Lieve groeten tante Mien

• 18 Juni 2015 - 21:18

Kees En Fogina Greijdanus:

Fijn dat jullie bij ons langs kwamen.
    Gezellige middag gehad. Bedankt voor de foto's die je ons stuurde.

• 19 Juni 2015 - 11:24

Gerda:

Ja Rinus, het is heel leuk om de verhalen van vroeger te horen. En...Jacob heeft nog geen vis gevangen.

Tante Mien, leuk dat U zo met ons mee reist, heb veel verhalen gehoord over de jeugd van mijn schoonmoeder en Uw man. Met tante Wietske ging het wonderbaarlijk goed vond ik. Ze zat helemaal op de praatstoel.

Fogina we vonden het leuk dat we zo onverwachts bij jullie terecht konden en dat je met ons mee wilde gaan om de oude woningen te bezoeken. Bedankt!