24 juni - Reisverslag uit Hoogersmilde, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 24 juni - Reisverslag uit Hoogersmilde, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

24 juni

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

25 Juni 2015 | Nederland, Hoogersmilde

Woensdag 24 juni, prima weer, veel zon en weinig wind, nog niet erg warm denk tussen 18 en 20 gr.
V: 9.45 De Punt
A: 15.30 Hoogersmilde
Onze bedoeling was om de nieuwe haven in Assen te bezoeken, daar lig je mooi midden in de stad, we waren alleen vergeten dat het de week van de TT is. De sluiswachter waarschuwde ons, er is veel herrie en drank waarna er nog wel eens boten los gegooid worden uit boldadigheid. Nou dat doen we dan maar niet, De volgende keer komt Assen wel aan de beurt.
Drie sluizen en 26 bruggen gehad vandaag. Maar met het betere weer is het hier heerlijk varen. De Drentse hoofdvaart is mooi om te zien, vele prachtige boerderijen.
Tussen de middag weer een uur verplicht stil gelegen om te lunchen, de bruggen draaien dan niet dus je moet wel. In dit gehuchtje een mooie steiger gevonden, met supermarktje, bakker, slager en kroegje tegenover ons. De super en de kroeg hebben we al uitgeprobeerd.
De snoekbaars is ook gevild en die staat vanavond op de menu kaart, mijn privé kok gaat hem zo bereiden, komt zeker weten goed

• 25 Juni 2015 - 19:16

Els Kraan:

Ohhh, dat klinkt goed zeg; lekker vissie, mooie omgeving. En eindelijk schitterend weer he? Tot hoe lang varen jullie nog? Volgende week helemaal mooi weer, zeggen ze. Geniet ze nog!

• 25 Juni 2015 - 22:17

Mieke:

Haha vorig jaar mochten wij Assen niet in vanwege de TT leuk dat jullie dat ook hebben. Wij zijn er klaar voor en gaan lekker de andere kant op. Volgens beloftes komt het mooie weer eraan laten we nu maar hopen dat het waargemaakt wordt.

• 26 Juni 2015 - 07:26

Rinus En Joke: