9 eb 10 Juli - Reisverslag uit Gerkesklooster, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 9 eb 10 Juli - Reisverslag uit Gerkesklooster, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

9 eb 10 Juli

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

15 Juli 2015 | Nederland, Gerkesklooster

Donderdag 9 Juli aardig zomer weer, droog af en toe bewolkt.
We hebben de smaak van het reizen per bus te pakken, we kopen nog een kaartje en gaan vandaag naar Groningen. Dat schiet lekker op , de bus gaat als een speer met drie passagiers aan boord. In drie kwartier zijn we van Veendam naar Groningen.
Hele dag beetje rond gekuierd, gegeten en gedronken. Om 19.00 waren we weer thuis.

Vrijdag 10 Juli mooi weer 25 gr en droog met zon
V: 10.00 Veendam
A: 16.15 Gerkesklooster

Ja, we moeten toch maar weer eens vertrekken uit Veendam.
Samen met nog een bootje vertrekken we, Bertus draait voor ons de laatste brug en sluis en dan kunnen we gaan, het grotere water op. We draaien het Wildervanck kanaal op, daarna het Winschoterdiep, en bij Groningen het van Starkenborg kanaal. De stop in Gerkesklooster waar we nog nooit van hebben gehoord is heel leuk, een ontzettend mooi klein haventje met ook een paar camperplaatsen langs het water. De haven wordt gerund door minder begaafde jongeren, de planten en het gras zijn om door een ringetje te halen. Er staan ook mooie kleine huisjes waar de jongeren in wonen.
Er staat ook gelijk een jongen naast ons als we de boot aanleggen om te helpen, hij liet het touw niet meer los, hij bekeek de lijn eens in zijn hand en zegt poeh poeh dit is een lange lijn hoeveel meter is die wel niet, ik zeg nou wat denk je…tja ja ik denk wel één meter!!en dat voor 12 meter lijn. Lief. Na het inschrijven ons rondje weer gelopen, drankje gedaan en gegeten op de boot. ’s Avonds nog een tijdje buiten gezeten, was wel lekker.