8 juni - Reisverslag uit Rheden, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 8 juni - Reisverslag uit Rheden, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

8 juni

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

09 Juni 2015 | Nederland, Rheden

Maandag 8 juni, Rik is vandaag één jaar geworden!! Gefeliciteerd, en dikke zoen.
Lekker weer iets frisser dan afgelopen dagen 16-18 gr. Zonnig

V: 10.30 Maurik
A: 17.00 Rheden
Beetje laat vertrokken, moesten langzaam wakker worden vanmorgen, ontbijten en nog water tanken, daarna rustig aan vertrokken. We konden direct de sluis van Amerongen in varen met één beroeper en drie plezier jachtjes, door gevaren over de Nederrijn langs de gierpont van Ingen waar broer en schoonzus wonen. In de sluis van Arnhem lag er weer een klein groepje boten om geschut te worden. Wij gingen naar SB kant, de Monami die achter ons vaarde ging naar BB. Zij kreeg de opdracht om verder door te varen, en maakte weer los, om onverklaarbare reden kon de vrouwlijke schipper de boot niet meer houden en vaarde recht op ons af. Jacob gelijk vol in zijn achteruit en het scheelde een haartje of we waren geramd door monami, mijn vriend, puf, puf. Alles ging goed gelukkig. De mensen durfde ons niet meer aan te kijken, maar kan gebeuren toch?! Mijn schipper lost het wel op hoor, die staat zijn mannetje achter het roer.
Verder gevaren naar Rheden, kleine haven, maar alles was aanwezig om de nacht door te brengen.

• 10 Juni 2015 - 17:29

Henri:

Een gierpont in ingen?goed gedaan jacob