27 juni - Reisverslag uit Oosterhesselen, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 27 juni - Reisverslag uit Oosterhesselen, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

27 juni

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

30 Juni 2015 | Nederland, Oosterhesselen

Zaterdag 27 juli een mooie zonnige dag. 20-22 graden geen wind.
V: 13.00 Hoogeveen
A: 16.00 Oosterhesselen

’s morgens na de douche en ontbijt naar het stadje gelopen, daar een AH gevonden om weer wat rantsoen in te slaan.
Terug bij de boot een bakkie gedaan natuurlijk, daar waren we weer helemaal aan toe, ook maar geluncht want om 12.00 zijn de bruggen weer dicht, we zorgen dus dat we om 13.00 voor de eerste brug liggen. Het is hier een prachtig vaar gebied, het eerste stuk tot Hoogeveen was wel mooi maar beetje saai, nu is het idylles met prachtige boerderijen.. De vele bruggetjes en sluizen worden vlot bediend en de mensen zijn vrolijk en vriendelijk. Om vier uur gingen we de laatste brug voor ons door, geopend door een aardige dame, de brug draait tot 17.00 maar toen wij er door waren zetten ze hem op dubbel rood. Ze was er zeker wel klaar mee?! Het is hier soms net Frankrijk, heerlijk. We namen als enige een graskantje in beslag om aan te meren, lekker rustig. Er was dan ook een restautant/café tegenover wat Jacob altijd wel interessant vind. Daar eerst maar heen dan, het bord in de tuin met schippertjes menu voor 12,50 was erg aantrekkelijk, maar eerst een borrel. Parasols stonden uitdagend open, kussens in de bank, lichten aan en…de deur op slot!! Ha ha dat zal je nou altijd zien als je met jac mee gaat. De eigenaar die we later tegen kwamen vertelde dat ze de hele week open waren behalve op Zaterdag dat was voor hen de slechtste dag.??????Tja het zal wel.