30 juni - Reisverslag uit Ter Apel, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 30 juni - Reisverslag uit Ter Apel, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

30 juni

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

02 Juli 2015 | Nederland, Ter Apel

Dinsdag 30 juni warme dag volop zon
Vertrokken richting het dorpje wat aan een dood lopend stuk water ligt, daar kunnen we water innemen wat wel weer nodig is. Ondertussen ga ik een krantje en brood halen.
Ons kastje van canaal digitaal is kapot en volgens de dame aan de centrale is de dichtstbijzijnde winkel in de stad Groningen, nou daar zijn we nog even niet. In dit hele kleine dorpje Barger compascuum liggen we voor een radio en tv zaak, ik de stoute schoenen aangetrokken en naar binnen, nou wat denk je ze HADDEN een kastje. Geweldig, nu moeten wij hem nog aan zien te sluiten, alles zit heel mooi ingebouwd en je kan dus nergens bij.
Jacob zag ook op de valreep nog een ambachtelijke slager,(zijn grote liefde) hij ging voor een beetje gehakt en komt terug met een hele eisbein. Hij kan het ook niet laten he, voorlopig mag hij niet meer naar de slager hoor.
V: 11.30 vanuit Bargercompascuum
A: 14.30 Ter Apel

Heerlijk rustige vaart met weer weinig boten, heel veel bruggetjes en sluisjes.
Gezellige brugwachters. We zijn blijven liggen aan een steiger voor vier boten, als we het weggetje oversteken zijn we op een haven waar ik weer eens een wasje kan draaien.
Als ik terug kom zijn er twee boten uit Leiderdorp achter ons aangesloten. Gezellig, leuke mensen.

• 03 Juli 2015 - 04:11

Rinus En Joke:

Ja dat ze nog een kasje hebben.....ik heb nog 2 reserves aan boord...want ze kappen er wel eens mee.
    Maar wat een weertje hè..dit is eindeloos....hou vol..tot kijk en veel vaarplezier.

Rinus.