5 Juli - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 5 Juli - Reisverslag uit Stadskanaal, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

5 Juli

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

07 Juli 2015 | Nederland, Stadskanaal

zondag 5 juli 2015 de dag begon mooi met zon en 27-29 gr. Vanaf 12.30.enkele buien met onweer.
V: 9.20 Ter Apel
A: 14.10 Stadskanaal

De Leiderdorpers vertrokken met twee boten als eerste, wij een half uur later en vaarde op ons gemak door de smalle kanalen. Bij de eerste afslag waren we de weg al een beetje kwijt. Je ziet steeds de vele bruggen voor je uit, maar dat het water ook een bocht naar rechts maakte had Jac niet gezien, en ik was met andere dingen bezig. Zegt Jacob ineens al heel langzaam varend: nou mogen ze die brug wel eens open doen, ik kijk op en zie voor me een vast hele lage brug die niet open kan, en rechts om de hoek staat een grote brug al helemaal omhoog op ons te wachten. Snel een flinke dot gas gegeven en heel onschuldig door de brug gevaren. Gelukkig was er nog niet veel verkeer op de weg deze zondag morgen anders hadden we voor een opstopping gezorgd.
Bij de eerste sluis aangekomen moesten we een half uur wachten voor de boten van de andere kant er door waren, de sluizen en bruggen worden hier allemaal met de hand bediend, en dat gaat niet zo snel. Achter ons kwam de boot van Leo en Ingrid ook al aan, zij waren 0.45 min na ons vertrokken en hebben ons al ingehaald, met nog een boot gaan we met z’n drieën door de sluis. Om 12.30 liggen we weer met z;n allen in de sluis als het begint te onweren en regenen, dan mag de sluis niet draaien, voor inslag gevaar. We moesten er in blijven liggen wat weer 0.45 min. Duurde, hebben ondertussen maar een hapje gegeten. Daarna weer verder naar Stadskanaal,
Rondje gelopen, kroegje op de sluis gepakt, zag er van buiten heel lief uit, toen we de deur open deden zaten daar allemaal bikers met tatoes en veel bier, wij er toch maar bij geschoven was klein en een beetje een zootje, maar gelukkig we mochten blijven.
’s Avonds bij de chinees gegeten, was heerlijk.

• 08 Juli 2015 - 17:43

Henri:

Volgende reis plaktattoos meenemen, voor de rest passen jullie wel tussen bikers