29 juni - Reisverslag uit Barger-Compascuum, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 29 juni - Reisverslag uit Barger-Compascuum, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

29 juni

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

30 Juni 2015 | Nederland, Barger-Compascuum

Maandag 29 juni prachtige dag, zon, niet te heet, prima

De vijf boten die bij ons lagen vertrokken vanmorgen allemaal, wij blijven nog een dagje liggen hebben gisteren bij de havenmeester kaartjes gekocht voor het veenmuseum, de haven grenst aan het park, we kunnen zo door het hek lopen het park op. Was erg mooi om te zien hoe ze vroeger van vroeg tot laat in het veen ploeterde om turf te steken met hele gezinnen. Het wonen in de kleine plaggenhutjes was ook geen feest. Het was heel rustig op het park heb ongeveer 30 mensen gezien dat is wel jammer want nu krijg je geen demonstraties en dergelijke.
Rond half vijf zijn we naar het dorp Barger compascuum gelopen, één kilometertje, daar was alles dicht op Maandag, dit hadden we ook al bedacht maar je weet nooit. Bij een leuk, nieuw eetcafé waren mensen druk bezig, wij dus onnozel vragen: zijn jullie open vandaag? Nee dus maar ze hadden het weekend een opening van het nieuwe bedrijf gevierd en waren nog bezig met de inrichting. De aardige Drenten wilde wel een drankje voor ons inschenken en zo kwam het dat we samen op een heel nieuw terras aan de drank zaten met verhalen van het echtpaar. De man (Klaas) nodigde ons uit om zijn zaak te bekijken, nieuwe keuken, afwasruimte, toiletten end. Alles zag er prima en schoon uit. Er was ook nog gebak over, of ik die lusten, nou. Ja natuurlijk het moest toch op. Iets na zessen weer richting boot gelopen, onderweg bij een boer nieuwe piepers gekocht. Bij de haven ook nog even met een oudere man staan praten, ze houden hier wel van een praatje, vriendelijke mensen allemaal. We liggen nog wel helemaal alleen, er is geen boot bijgekomen vandaag.

• 30 Juni 2015 - 19:37

Rinus En Joke:

Weer 4 fijne dagen zo te horen...ga zo door. Jullie gaan het nu helemaal treffen met het weer.
    Want we krijgen een hittegolf......PPPPFFFFFFFFFFFFFF.
    Niet erg want ik ga ook op de boot. Blijf nog maar lekker op het water ....maar zoek wel een beetje wind op...als dat er nog is morgen tenminste.
    Jammer dat alle foto's niet doorkomen...de eerste 8 heb ik, maar de laatste 4 komen er niet door.
    He, nog veel plezier....tot laterssssss. PS: Had 3 snoekbaarsen dit weekend.

Rinus.

• 01 Juli 2015 - 08:22

Henri:

Leuk die kinderopvang, wat voor in de achtertuin voor de kids

• 01 Juli 2015 - 11:45

Jacob En Gerda Uittenbogaard:

jammer broer, de tuin is vol!!