11, 12, 13 en 14 juli - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu 11, 12, 13 en 14 juli - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Jacob en Gerda Uittenbogaard - WaarBenJij.nu

11, 12, 13 en 14 juli

Door: Gerda

Blijf op de hoogte en volg Jacob en Gerda

15 Juli 2015 | Nederland, Sneek

Zaterdag 11 Juli Olga is vandaag jarig, 36 jaren alweer. Het weer is prachtig vandaag, zo als een zomerdag moet zijn, rond de 26 graden en volop zon met een lekker windje.
V: 10.15 Gerkesklooster
A: 15.30 Sneek
Lunch stop van 0.45 min in Grou.

Heerlijk rustig gevaren, tot aan Sneek was het nog erg rustig op het water, in Sneek is het altijd een gezellige boel, een drukte met zeilers op het meer. Bij het stadje een mooi plekje gevonden. Eerst weer even de benen gestrekt en later vanaf het achterdek gekeken naar al het moois en geks wat er voorbij kwam, hier kan je wel een dag mee vullen.

Zondag 12 Juli Het weer heeft weer een terug val vandaag, jammer hoor, nu is het een stuk kouder 17-18 gr. Af en toe een miezer regen, verder bewolkt met heel af en toe een zonnetje.

Stadje doorgelopen, met onderweg een bakkie en een hapje, Heerlijk broodje gegeten, zo zou ik het elke dag wel willen eten.

maandag 13 juli 2015 Nog steeds geen zomer, het is 19-20 graden, bewolkt en buiig,
Vanmorgen naar Jetten gevaren waar nog wat dingetjes aan elektra gemaakt moesten worden.
We hadden op een uurtje werk gerekend maar dit werden drie uren, daar aan boord maar even gegeten, daarna weer een plekje in Sneek opgezocht, het was geen weer om verder te gaan varen. Toen het droog was nogmaals de stad in gegaan, we hebben nu elk straatje wel gezien.
Vanavond nog een Chineesje gepakt. Morgen is het volgens de berichten ook nog wisselvallig vanaf Woensdag wordt het weer beter.

Dinsdag 14 Juli Ook deze dag was er regen voorspeld, we blijven dan nog maar één nachtje hier. Maar het weer valt 100% mee, het is de hele dag droog en zelfs een beet zwoel. We hebben deze dag maar gebruikt om de kap van binnen en van buiten eens schoon te schrobben, heel nuttig.
’s Avonds natuurlijk spierpijn, niks meer gewend he.

woensdag 15 juli 2015 Vanaf 11.00 regen tot 17.30 toen nog een klein eventjes zon. wel 22

• 16 Juli 2015 - 04:58

Rinus En Joke:

Je kan merken aan jullie als je de tijd heb, ook oog voor een hoop andere dingen hebt.
    Je ziet natuurlijk ook van alles als je even langer blijft liggen op een plek.
    Dan ga je sneller de omgeving verkennen, en de mensen leren kennen.
    Dat had ik ook toen ik in het buitenland werkte, en langer dan een paar maanden op de zelfde plek was.
    Dan leerde ik zelfs de streek taal met dialect haha.
    Maar zo te horen toch wel naar jullie zin. Hoop dat jullie nog veel genieten, en hoop jullie weer snel te zien.
    Het weer wordt de komende dagen beter, dus ga er maar voor.

Veel vaarplezier.....Rinus.